جراحی لیفت لثه

جراحی زیبایی و لیفت لثه

در برخی از افراد به دلایل مختلفی، بخشی از دندان که که باید در دهان دیده شوند توسط لثه پوشانده شده است و دندان‌ها به نظر کوتاه می‌آیند. در چنین شرایطی در واقع دندان ها کوتاه نبوده و برای درمان های زیبایی نیازی به ونیر های سرامیکی و کامپوزیت ها نیست. به این ترتیب با برداشت بافت اضافی لثه و جراحی لیفت لثه درصد زیادی از مشکلات زیبایی دندان حل شده و نیازی به درمان هایی با هزینه بالاتر نیست.

ما در کلینیک آرمان همواره سعی داریم بهترین روش درمانی را ارائه دهیم، و همیشه ارزیابی اولیه صحیح بهترین راه حل درمانی را پیش روی می گذارد. کلینیک دندان پزشکی آرمان یکی از بهترین مراکز جراحی دندان در شیراز است که به شما کمک می‌کند تا مشکلات دندان های خود را به بهترین روش حل نمایید.

جراحی لیفت لثه چیست؟

لیفت لثه یا کانتورینگ لثه نوعی جراحی زیبایی لثه است که در طی فرایندی بافت اضافی لثه برداشته شده و خط لثه را اصلاح کرده و تغییر شکل می‌دهند.  در افرادی که مشکل گامی اسمایل یا نمایان بودن زیاد لثه دارند، یکی از درمان‌های موفق جراحی لیفت لثه می باشد. این درمان با هدف افزایش میزان تاج قابل مشاهده دندان و بالا بردن لثه انجام می شود.

در بسیاری از این بیماران بعد از درمان لیفت لثه، لمینت دندان یا روکش توصیه می شود. اما گاهی اوقات عمل لیفت لثه جنبه درمانی دارد و توسط پزشک تجویز می‌شود.

شرایطی که نیاز به لیفت لثه است

پسروی لثه

مشکل کوتاه بودن لثه باعث می‌شود دندان ها خیلی بلند به نظر برسند و اغلب ریشه دندان ها نمایان می‌شود. این اتفاق در اثر پسروی  لثه رخ می‌دهد که باعث می‌شود بافت های صدمه دیده لثه عقب رفته و در از دندان فاصله بگیرند و دندان بیشتر نمایان شوند.

کشیدن دندان عقل

جنجیوکتومی

اگر فرد عفونت یا التهاب لثه داشته باشد، برای جلوگیری از صدمات بیشتر نیاز به برداشتن بافت اضافی لثه که جنجیوا نام دارد است. چرا که عفونت و بیماری لثه معمولا باعث می شود در  لثه از دندان جدا شده و حفره ای ایجاد شود. به مرور زمان در این حفره باکتریها تجمع پیدا کرده و عفونت ایجاد می‌شود و برای جلوگیری از عفونت و تخریب بیشتر باید جنجیوکتومی انجام شود.