درمان ریشه دندان (عصب کشی)

عصب کشی دندان با پیشرفته ترین دستگاه ها

بهترین متخصص عصب کشی دندان در شیراز

ما در کلینیک دندانپزشکی آرمان خود را متعهد می‌دانیم تا با بهره‌گیری از دانش روز دندانپزشکی و مهارت بالای متخصصین کلیه خدمات درمانی را در محیطی آرام و دوستانه به مراجعین ارائه دهیم تا مراجعین کاملاً احساس راحتی کنند و لبخندی رویایی با دندان‌ها سالم و درخشان روی لبانشان نقش بندد.

• درمان ریشه دندان
  • عصب کشی دندان جلو به صورت کاملا تخصصی
  • پر کردن ریشه با مواد سازگار
  • عصب کشی دندان بدون درد و با بی حسی
  • برطرف کردن التهاب و عفونت دندان
  • جلوگیری از آسیب به مینای دندان
  • برداشت پالت دندان بدون آسیب به تاج
  • انجام روت کانال با تجهیزات کامل و به روز

پوسیدگی دندان یکی از شایع ترین مشکلات در دندانپزشکی است و به عوامل زیادی بستگی دارد. عصب کشی یا به اصطلاح روت کانال یک روش درمانی در دندانپزشکی است و زمانی انجام می‌‌شود که قسمت داخل و نرم دندان به اسم پالپ دچار عفونت و یا آسیب دیدگی شده باشد.

بهترین راه برای درمان پوسیدگی و آسیب دیدگی ریشه دندان عصب کشی است که در این روش اگر به قسمت تاج دندان آسیبی وارد شده باشد می‌تواند سالم باقی بماند.

بهترین متخصص عصب کشی دندان در شیراز

درمان ریشه و لثه دندان در شیراز

به پزشک نیاز دارید ؟

ما بهترین خدمات را به بیمارانمان ارائه میکنیم

عصب کشی دندان در شیراز

عصب کشی دندان یک روش درمانی برای ترمیم دندان عفونت کرده است که نیاز به مهارت و دقت بالایی دارد. کلینیک دندانپزشکی آرمان یکی از بهترین مراکز عصب کشی دندان در شیراز است که از بهترین متخصصین دانداپزشکی تشکیل شده است.

عصب کشی دندان چیست؟

عصب کشی یا Root Canal یک روش دندانپزشکی برای درمان عفونت و نجات دندان آسیب دیده است. در این پروسه بخش داخل دندان به نام پالپ که از اعصاب، رگ های خونی و بافت همبند تشکیل شده است و دچار عفونت شده از بین میرود تا از ایجاد عفونت جلوگیری شود. اگر پالپ دندان دچار عفونت شده باشد، شروع به مردن کرده و باعث می شود عفونت و باکتری ها تکثیر و گسترش یابند.

درمان کانال ریشه فقط زمانی انجام می‌شود که دندانپزشک از طریق اشعه ایکس مطمئن شود که پالپ دندان در اثر عفونت باکتری آسیب دیده است.

عصب کشی دندان

اگر قسمت داخل دندان و یا مغز دندان که پالپ گفته می‌شود آسیب دیده و دچار عفونت و التهاب شده باشد عصب کشی نیاز است. در این صورت قسمت تاج دندان می‌تواند باقی بماند ولی اگر پالپ دندان در صورت عفونت شروع به مردن ‌کند و عفونت گسترش پیدا کند، ممکن است لازم شود کل دندان برداشته شود. پس بهترین روش برای حفظ ساختار دندان عصب کشی است.

عفونت در کانال ریشه در صورت پوسیدگی دندان و یا آسیب دیدگی در صورت ضربه اتفاق می‌افتد و خود را با این علائم نشان می‌دهد:

• احساس درد هنگام خوردن یا نوشیدن غذای گرم یا سرد
  • احساس درد هنگام جویدن
  • شل شدن دندان

متخصص دندانپزشک، عصب کشی دندان را تحت بی حسی موضعی انجام می‌دهد. در گذشته درمان کانال ریشه و عصب کشی با درد زیاد همراه بود، اما امروزه با وجود بی حسی های موضعی و پیشرفت علم دندانپزشکی این درمان با درد کمی همراه است. در واقع وجود دندان پوسیده در درد بیشتری ایجاد می‌کند و در صورتی که دیر اقدام شود، امکان دارد دندان کاملا برداشته شود.

بی حسی  و آماده شدن برای عصب کشی

قبل از انجام مراحل درمان کانال ریشه ، دندانپزشک شما ممکن است یک سری اشعه ایکس از دندان آسیب دیده انجام دهد. این کار سبب می‌شود تا تصویری واضح از کانال ریشه ایجاد کرده و میزان هرگونه آسیب را ارزیابی کند.

برای اینکه حین انجام عصب کشی درد زیادی حس نکنید، لثه ها به شیوه موضعی بی حس می‌شوند. برای این کار دندانپزشک مقدار کمی از داروهای بی حس کننده را روی لثه شما در نزدیکی دندان آسیب دیده قرار می‌دهد.

برداشتن پالپ دندان

دندانپزشک از طریق تاج ، قسمت صاف در قسمت بالا ، شکاف کوچکی ایجاد کرده و دندان را باز می‌کند تا به  پالپ و بافت نرم مرکز دندان دسترسی پیدا کند. در صورتی که دندان آبسه کرده باشد، دندانپزشک قادر به تخلیه همزمان آن خواهد بود. سپس هنگاهی که پالپ آلوده در معرض دید قرار بگیرد، آن را برداشته و وارد مرحله تمیز کردن کانال می‌شود.

تمیز کردن و پر کردن کانال ریشه

پس از برداشتن پالپ دندان، نوبت به تمیز کردن کانال ریشه می‌شود. کانال ریشه معمولاً بسیار باریک است و همین امر پر شدن آن را مشکل می کند. دندانپزشک از یک سری ابزار خاص و کوچک به نام فایل برای بزرگ کردن کانال ها و شکل منظم آنها استفاده می‌کند تا بتواند پر شوند. این مرحله از درمان نیاز به دقت بالایی داردو  ممکن است چندین ساعت طول بکشد و طی چند بار مراجعه انجام شود. سپس دندان با استفاده از پر کردن موقت مهر و موم می شود.

اگرپوسیدگی دندان شما به حدی باشد که پالپ دندان شما نیز آسیب ببیند، لاجرم شما درد زیادی را متحمل خواهید شد.

عصب کشی دندان در شیراز برای از بین بردن این درد ریشه و پالپ دندان انجام می شود و ناحیه پالپ کاملا تخلیه می شود.

بعد از تخلیه پالپ دندان شما با موادی پانسمان می شود و بعد از گذشت یک هفته، می بایست برای پر کردن دندان اقدام کنید.

عصب کشی دندان در شیراز در صورتی انجام می شود که آسیب وارد شده به پالپ به هیچ طریقی جبران نشود.

در این صورت چاره ای جز تخلیه کامل پالپ نخواهیم داشت. پالپ بنا به شرایط زیر ممکن است آسیب ببیند:

1. پوسیدگی عمیق و کلی دندان که درمان نشده باشد.
  2. پر کردگی و ترمیم غیر اصولی که تشدید پوسیدگی و آسیب به پالپ شده است.
  3. عصب کشی دندان در شیراز پیرو شکستن دندان ها در حاثه انجام می شود.

1.	پوسیدگی عمیق و کلی دندان

• Marian h, 2021-11-09 @ 01:16 پاسخ

سلام. بنده چند وقت پیش عصب کشی انجام دادم و تا چند روز درد داشتم؟ علت دندان درد بعد از عصب کشی چی هست؟

• ar-admin, 2021-11-11 @ 16:13 پاسخ

با سلام
      درد بعد از درمان ریشه دندان کاملا طبیعی هست. این درد به دلایل مختلف از جمله عفونت دندان، داشتن دندان درد قبل از عصب کشی، روش درمان، واکنش التهابی و … به وجود می آید. همچنین قابل ذکر است که وجود درد و یا نداشتن درد بعد از عصب کشی نشانه موفقیت و یا عدم موفقیت درمان نخواهد بود.